A statisztikák alapján több, mint kétmillió alkalommal töltöttek le olyan káros android alkalmazásokat amelyben egy trükkös kártevő garázdálkodott – és az akkumulátor üzemidő emiatt alaposan megcsappan.
A Google android alkalmazás-áruháza a közelmúltban igen sokszor került a híroldalakra és a médiába. A nagyobb figyelem és erőfeszítések ellenére is kerültek be a Play Store-ba kártevőkkel terhelt alkalmazások.
A Sophos Labs, 22 olyan android alkalmazást fedezett fel, amely a felhasználó tudta nélkül, titokban töltöttek be hirdetéseket és azokra kattintottak. A hirdetők számára ezeket a felhasználókat iPhone-ként mutatta, ebből következtetve arra, hogy számukra az Apple készülékeinek felhasználói értékesebbek.
Kiderült, hogy ezeket az alkalmazásokat 2016 és 2017 között fejlesztették és a hirdetők és az alkalmazás felhasználóinak átverése csak június környékén kezdődött. A Sophos Labs a keresőóriásnak jelentette a problémát, válaszul ők eltávolították az appokat a Google Play Store-ból.
Ezt a 22 alkalmazást több, mint kétmillió alkalommal töltötték le az alkalmazás-áruházból:
- AK Blackjack
- Animal Match
- Box Stack
- Cliff Diver
- Color Tiles
- HexaBlocks
- HexaFall
- Jelly Slice
- Join Up
- Just Flashlight
- Magnifeye
- Math Solver
- Neon Pong
- PairZap
- Roulette Mania
- ShapeSorter
- Snake Attack
- Space Rocket
- Sparkle FlashLight – több mint egymilliószor töltötték le
- Table Soccer
- Tak A Trip
- Zombie Killer
Az akkumulátor üzemidejének szempontjából ezek az applikációk azért is igazán ártalmasak, mivel bezárásuk után 3 perccel később automatikusan újraindulnak. A felhasználók szerencséjére a fejlesztők csak a hirdetési csalásra összpontosítottak, hiszen ezekkel a kártevőkkel képesek lettek volna letölteni és futtatni fájlokat a háttérben, a felhasználó tudta nélkül.
Érdekesség, hogy a 22 alkalmazás iOS-re kiadott verziói nem tartalmazzák a rosszindulatú kódot.