Az Apple fizetős szolgáltatással tör be a játékospiacra

Estimated read time 2 min read

 

Teljes-körű-nyomdai-kivitelezés-és-komplett-arculat-grafikai-te2


Az Apple a legfrissebb hírek szerint egy olyan havidíj fejében igénybe vehető szolgáltatáson dolgozik, amelynek célközönsége a gamer szekció.

Az Apple új területet szeretne meghódítani, melynek motivációja az, hogy az utóbbi időben visszaesett a bevételük – erre több forrás is rámutatott már. Az új terület pedig nem más, mint a játékospiac lenne, hiszen óriási potenciál van benne, amelynek közönsége pedig napról napra növekszik.

Az Apple tudja, hogy elképesztő pénzekre lehet szert tenni a piacon, akár csak ha Fortnite sikereire gondolunk. A cég egy olyan szolgáltatásban gondolkozik, amely folyamatában hasonlít az egyik legnagyobb film és sorozat streamelő oldalra, a Netfilxre. A szolgáltatást és a tartalmakat havi előfizetés megléte mellett vehetik majd igénybe a felhasználók.

Az Apple már elkezdett tárgyalni a fejlesztő cégekkel, azonban minden bizonnyal még eléggé gyerekcipőben tart a procedúra. A fejlesztők feladata a játékok leprogramozása, amelyet az Apple promóció segítségével juttatna el a felhasználókhoz. Ezzel a lépéssel tulajdonképpen már kis kockázatot vállalnának, hiszen a disztribúció és a marketing költségek terhelnék őket.

A Spotify, a Netflix és az Apple Music népszerűsége is azt mutatja egyértelműen, hogy a jövő ebbe az irányba halad. A gyártók sokkal többet profitálhatnak abból, hogy nem egy alkalommal megvásárolják a tartalmat a felhasználók, hanem folyamatosan fizetnek érte. A kérdés és döntés innentől kezdve már csak a gamereken múlik: vajon megéri-e nekik előfizetni egy olyan szolgáltatásra, amiből csak egy játékkal szeretnének játszani?